Miért nem tudok belépni?
Az elsőéves gólyák adatbázisa a szemeszter elején feltöltésre került, első belépéshez a felhasználónév a NEPTUN kód jelszavad pedig a születési dátumod pontok nélkül !!!
Elfelejtetted a jelszavad. Ez esetben használd a jelszó emlékezetőt.
Nem vagy az adatbázisban. Ez esetben írd meg, hogy melyik karra jársz, neptun kódodat, születési dátumodat és e-mail címedet, a szoctam.info@hok.uni-obuda.hu címre.
Le kell adnom az igazolásokat papír alapon?
Nem. Miután feltöltöttél minden szükséges dokumentumot (lásd Segédlet) az online rendszerbe, nincs más dolgod, mint véglegesíteni a pályázatodat és a hitelesített dokumentumokat elküldeni e-mailben a szoctamleadas@hok.uni-obuda.hu címre. FONTOS, hogy az igazolásokat őrizd meg a végleges eredmény kihirdetéséig, mert addig a Diákjóléti Bizottság ellenőrzés és adategyeztetés miatt bekérheti tőled!
Mi az a szoctám?
Rendszeres Szociális Ösztöndíj, mely arra szolgál, hogy az átlagosnál nehezebb szociális helyzetben lévő hallgatókat, Egyetemi tanulmányaik alatt anyagilag segítse. A szoctám fél évre szól és minden félév elején újra kell pályázni.
Mi alapján van a pontozás?
A pontozás a JUTTÉR (Óbudai Egyetem Hallgatói Juttatási és Térítési Szabályzata) 6. melléklete alapján történik.
http://uni-obuda.hu/szabalyzatok
Hogyan tudok a pályázni?
Minden félév elején kiírásra kerül a Rendszeres Szociális Ösztöndíj Pályázat, pályázati kiírás. Ebben mindig részletesen le van írva, hogyan, hol és mikor kell kitölteni, valamint leadni a pályázatot.
Hogyan kell leadnom az igazolásokat?
Az igazolásnak mind esetben 3 hónapon belülinek kell lennie, a pályázati kiíráshoz képest, kivételt képeznek ez alól az alábbiak:
Halotti anyakönyvi kivonat
Születési anyakönyvi kivonat
Határozatok
NAV jövedelemigazolás (meghatározott adóévre szól)
A leadott igazolásoknál eredeti nyomtatványt, vagy hitelesített másolatokat fogadunk el.
Hitelesíthetik:
Közjegyző vagy jegyző
Az igazolást kiállító szervezet
További kérdésem van. Kihez fordulhatok?
A Diákjóléti Bizottság (DJB) tagjaihoz, akiknek az elérhetőségét a DJB menüpont alatt megtalálod.
Ezen kívül a központi szoctam.info@hok.uni-obuda.hu e-mail címre is írhatsz, vagy a Kérdezz menüpontba is felteheted a kérdésedet.
A hok.uni-obuda.hu oldalon regisztráció és belépés után a „kérdéseim” menüpontban is tudsz megadott témában kérdezni.
A rendszer nem engedi véglegesíteni a pályázatom, mert hiányzik egy igazolás. Mit tegyek?
A rendszer az addig elkészített űrlapodat elmenti. Az igazolást próbáld meg beszerezni a megadott határidőig. Ha ez esetlegesen rajtad kívülálló ok miatt nem megoldható, akkor ezt írd meg a szoctam.info@hok.uni-obuda.hu –ra és a válaszban kapottak szerint járj majd el.
Kell-e fizetnem az egy háztartásban élőkről szóló igazolásért?
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma Segélyek és Támogatások Főosztályának állásfoglalását megtaláljátok a Letöltések résznél. Ezek szerint illetékmentesnek kell lennie, amenyiben nem így lenne az Egyéb kategóriában jellezétek ezt, és igazolásként pedig a fizetésről szóló biszonylatot töltsétek fel.
Mit tegyek, ha valamelyik családtagom az önkormányzati igazolás szerint nálunk lakik, de valójában nem?
Az adott személynek nyilatkozni kell, hogy nem lakik azon a címen. A kitöltésnél „Háztartás adatai” részhez NE írd be Őt, a nyilatkozatot pedig az önkormányzati igazolás mellé töltsd fel. A nyilatkozathoz formanyomtatvány itt: eszoctam.hok.uni-obuda.hu/letoltesek
Mit tegyek, ha nem kapok a testvéremről hallgatói jogviszony igazolást, mert még nem iratkozott be?
A hallgatói jogviszony igazolás helyett a felvételi határozatot és a testvéred nyilatkozatát kell csatolnod. Arról kell nyilatkozni, hogy be fog iratkozni abba a felsőoktatási intézménybe, ahova felvették. Utólagosan be kell mutatnod a hallgatói jogviszony igazolást.
A testvéremről nem tudok iskolalátogatási igazolást hozni, mit tegyek?
Valamelyik szülődnek vagy eltartódnak kell arról nyilatkoznia, hogy szeptembertől iskolás lesz a testvéred. Utólagosan be kell mutatnod az iskolalátogatási igazolást. Emellé szükséges a diákigazolványának másolata, illetve mindezek mellé felsőoktatásban részt vevő hallgatónál a NEPTUN rendszerből egy másolat a tanulmányi adatait feltüntető oldalról.
Idegen nyelvű igazolások esetén kell-e hitelesíteni a fordítást?
Amennyiben nincs lehetőséged hivatalos fordítás kérelmezésére, illetve elintézésére, elegendő ha tükörfordítással megcsinálod, és miután az összeset lefordítottad egy nyilatkozatban nyilatkozol arról, hogy a fordítás a valóságnak megfelel. Nyilatkozat mintát a Letöltések menüpontban találsz.
Ha valamilyen támogatást nem postai úton (családi póték, árvaellátás, nyugdíj, stb.), hanem bakszámlára kapok akkor azt, hogyan kell igazolnom?
Nem kell a bankszámla kivonat, se csekk. Csakis a folyósítás összegét feltüntető hivatalos igazolás, amit a Segédletben leírtak szerint meg megfelelő szervtől tudsz beszerezni.
A rendszer kétszer kéri be ugyanazon igazolást. Ilyenkor mit tegyek?
Nem kell kétségbeesned, csupán mégegyszer feltöltöd az adott igazolást oda, ahol azt kéri a rendszer.
A rendszer nem engedi feltölteni az adott igazolást. Ilyenkor mi a teendő?
Először is bizonyosodj meg arról, hogy a megfelelő fájl formátumot és méretet használod-e. Ha igen, és így sem működik, próbáld meg másik böngészőből (ez általában egy Google Chrome-nál jelentkező probléma). Amennyiben sehogysem sikerül, jelezd azt a szoctam.info@hok.uni.obuda.hu e-mail címen. (Nyugalom, a hiba kijavításán már dolgozunk!)